سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست ؟

نظر

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing به استفاده از رسانه های جدید در دنیای تجارت اطلاق می شود . در واقع به تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصول ، خدمات و برندها و همچنین بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت می گیرد . بر خلاف بازاریابی سنتی در دیجیتال مارکتینگ مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردارند . به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند ایمیل ، وب سایت ، شبکه های اجتماعی سعی در تحلیل رفتار مشتری دارند تا بتوانند تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از مشتریان انجام دهند تا بتوانند بیشترین بازخورد را داشته باشند .

در اینجا نام چند نمونه بازاریابی که به بازاریابی اینترنتی مرتبط هستند به طور خلاصه آورده میشود .

بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای : این بازاریابی بر این اساس بنا شده است که به جای اینکه فروشنده به دنبال مشتری باشد مشتری به دنبال فروشنده می باشد و از طریق روش های مختلف مانند سئوی وبسایت ، بازاریابی محتوا و ... وب سایت شما بتواند مخاطب هدف را به سمت خود جذب کند .

بازاریابی چریکی : در این مدل بازاریابی از روشهای خلاقانه جهت معرفی محصول استفاده می شود به گونه ای که توجه اورا جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما با یکدیگر گفتگو کنند را بازاریابی چریکی می نامند .

بازاریابی ویروسی : با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده روز افزون مردم از آن و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط افراد از اهمیت بالایی برخوردار است .

بازاریابی ایمیلی : در واقع به استفاده از ابزار ایمیل جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است . به همین دلیل است که ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیک های مختلف ایمیل می توانند با ایجاد صفحات فرود مختلف به موفقیت شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی کنند .

بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی از ابزار دیجیتال مارکتینگ می باشند .