سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اضافه شدن ابزارهای جدید در گوگل سرچ کنسول

نظر

در سال جدید 2020 میلادی، گوگل سرچ کنسول اقدام به تغییراتی در وب سایت خود کرده و ابزارهای جدیدی را به پنل خود اضافه کرده است که تیم تحقیقاتی پیام آوران پارسیان در این گزارش به معرفی و ببرسی هر یک از ابزارهای اضافه شده در گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) خواهد پرداخت.

اضافه شدن ابزار حذف یا Removal در گوگل سرچ کنسول

یکی از ابزارهای جدیدی که به تازگی به پنل گوگل سرچ کنسول اضافه شده است ابزار Removal می باشد که با استفاده از آن می توان سه کار زیر را انجام دهید:

  1. به شما امکان می دهد URL ها را به طور موقت از نشان دادن در جستجوی Google مخفی کنید
  2. به شما نشان خواهد داد کدام محتوا به دلیل منسوخ شدن در گوگل قرار ندارد.
  3. به شما نشان خواهد داد کدام یک از URL ها شما توسط SafeSearch فیلتر شده است.

بعد از وارد شدن در صفحه سرچ کنسول خود می توانید بر روی گزینه Removal که در قسمت فهرست این سایت قرار دارد کلیک کنید. با اضافه شدن ابزار Removal به گوگل سرچ کنسول این امکان برای کاربران فراهم شده است URL های مد نظر خود را به طور موقت از جستجوی گوگل حذف کنید. با اینکه این ابزار قبلا هم در سرچ کنسول وجود داشته است، اما کار با آن به تازگی بسیار مورد توجه گوگل قرار گرفته است.

اضافه شدن ابزار Removal به گوگل سرچ کنسول

روش های حذف URL در ابزار Removal

ابزار حذف یا Removal در سرچ کنسول به دو روش زیر URL شما را حذف خواهد کرد:

  • پنهان کردن موقت URL از نتایج جستجوی گوگل تا حدود شش ماه و حذف نسخه ذخیره شده
  • پاک کردن آدرس حافظه نهان و قطعه توضیحات صفحه در نتایج جستجو.

دلیل اهمیت دادن به ابزار Removal چیست؟

باید بدانید که باید به هر یک از به روز رسانی های سرچ کنسول اهمیت داد و یکی از دلایل اهمیت دادن به ابزار Removal، به وب مسترها، SEO، صاحبان سایت و دیگران این امکان را می دهد تا نه تنها به سرعت به حذف محتوا از جستجوی گوگل اقدام کنند، بلکه می توان از این طریق می توانند به این مورد دست پیدا کنند که برخی از محتواها به چه دلیل حذف شده است.

 

نحوه کار با ابزار جدید Removal

 

اضافه شدن ابزار Review Snippet به کنسول گوگل سرچ کنسول

یکی دیگر از ابزارهایی که به تازگی در وب سایت گوگل سرچ کنسول اضافه شده است، قطعه های بررسی یا Review Snippet ها هستند که بر اساس نتایجی که بدست می آورند رتبه بندی سایت های مختلف را مشخص می کنند. علاوه بر آن Review Snippet از پرکاربردترین داده های ساختار یافته می باشد و از آن برای بخش های مختلفی همچون کتاب، فیلم، رویدادها و ... دیگر موارد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ابزار جدید Review Snippet در گوگل سرچ کنسول

 

چگونگی بررسی گزارش Review Snippet

در گوگل سرچ کنسول برای تسریع انجام کار صاحبان کسب و کار و همینطور استفاده بیشتر و همینطور راحت تر از سرچ کنسول (Google Search Console) در این وب سایت گزینه ای به نام Review Snippet اضافه شده است که با کلیک بر روی این ابزار می توانید تمام گزارش های وب سایت خود مانند ارورهای سایت، هشدارها و صفحات معتبری که در سایت خود دارید را مشاهده کنید.

همچنین اگر قبلا مشکلی را در وب سایت خود برطرف کرده باشید، می توانید گزارش آن را از طریق ابزار جدید گوگل سرچ کنسول دریافت کنید.

 

چگونگی بررسی گزارش Reveiw Snippet

 

اضافه شدن ابزار Review Snippet در بخش های مختلف سرچ کنسول

همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید ابزار جدیدی که در سرچ کنسول اضافه شده به شما این امکان را می دهد که با استفاده از فیلتر کردن عملکرد صفحه ای که مد نظر دارید را بررسی کرده و رتبه بندی آن را نیز بدست آورید. در بیانی واضح تر می توان گفت برداشتها، کلیک ها و نتایج CTR صفحات مورد نظر را بررسی کنید.

برای مثال می توان گفت داده های خود را فیلتر کرده تا از این طریق متوجه شوید کدام یک از نمایش داده ها، صفحات، کشورها و دستگاه های ترافیک قطعات مورد بررسی و رتبه بندی قرار می گرفته است.

نحوه کار با ابزار Review Snippet

همانطور که در بالا گفتیم با مراجعه به وب سایت Reach Results Test و اضافه کردن URL مورد نظر یا حتی وارد کردن کد آن صفحه می توانید سایت خود را آنالیز کرده و ارورها و هشدارها و دیگر موارد موجود در سایت خود به دست آورید. ابزارهای جدید باعث می شوند درک بیشتر و بهتری از عملکرد صفحات قطعه بررسی شده داشته باشید و ارورهای موجود را با آسانی بررسی کنید.


نحوه کار با ابزار Review Snippet